3a5f2314-4ffc-4b4c-b748-6cf18aac6a8b.jpg

Acte del XXX aniversari de l'agenda pública de Ceradai 1989 a 2019

Cabacés

Xerrades, debats, cursos, tallers

Per a tots els públics

Divendres dia 21 de juny a les 10 de la nit al Museu Municipal de Cabacés.

A.- Taula de xerrada col·loqui.-

1.- Explicació del XXX aniversari. Les claus del naixement de Ceradai en 1986 i els mòbils de posar en marxa l'agenda pública de Ceradai en 1989. En què va consistir la trobada del 25 de juny de 1989 ?. La consciència mental Cooppel, els jocs i les competències del talent de totes les persones.

2.- Memoràndum de les activitats de Ceradai a Cabacés en el segle XX i segle XXI. Al Priorat i arreu de Catalunya.

3.- Full de ruta de Ceradai i la Causa Internacional Cooppel per la Pau. De 2020 a 2022. Presentació del Club Cooppel per la Pau del Priorat a Cabacés. 2020 els 480 anys del naixement del nostre Venerable.

B.- Taula de cloenda institucional amb l'alcalde i la regidoria de cultura.-

No hay descripción de la foto disponible.

Més endavant més informació.

Més informació:

Ara complim 30 anys. Va ser un 25 de juny de 1989. Celebràrem la trobada comarcal de Toponimia escolar del Priorat a Cabacés.

Va consistir amb una exposició dels treballs escolars de quatre pobles: Capçanes, Marçà, la Vilella Baixa i Cabacés a la sala d'exposicions de la Cooperativa.

A la tarda taula rodona a la sala d'actes de la Societat Recreativa amb la participació del president del Consell Comarcal, el director dels SSTT d'ensenyament de Tarragona i la Inspecció d'Educació.

Estem buscant fotografies sobre l'esdeveniment

Filoperiodisme : Filo investigació local periodística 

Objectius a concretar en el cap de setmana del dia 21 al 24 de juny 

Filoinvestigació local periodistica, cultural, social i educativa.

1.- Reportatge Cooppel sobre Corpus Cristi de Cabacés del diumenge dia 23 de juny dins del projecte El Venerable 2020. Entrevistes amb persones, PrioReM PrioRaT.

2.- Memoràndum de XXX anys d'agenda pública de Ceradai al Priorat i a Cabacés  1989-2019. Visita guiada a l'exposició de produccions  toponímiques escolars de 1989.

3.- Proposta en el 2020. Amb motiu dels cinc-cents anys del naixement de sant Salvador d'Horta, oferim taules rodones en el CDLXXX Aniversari del naixement del Venerable Pare Fra Pere Perelló ( Cabacés 1540-1602 Escornalbou), deixeble de sant Salvador d'Horta. També oferim el concert per la Pau amb Jordi Català, amb el seu nou llibre i el nou CD: "Qui balla està lluny de la baralla". El pot comprar qui vol o pot.

Se li conserva una relíquia del dit índex un nitxol lateral dret a l'església de Riudecanyes.

Actes previstos a Cabacés+Horta+Escornalbou 

4.- Taula rodona sobre tres temes clau:

- Cabacés. Les necessitats de projecció local al Priorat i a Catalunya.

- La defensa del patrimoni cultural digitalitzat. Les necessitats de digitalitzar i de protegir el que està digitalitzat com el que es té de format paper.

- El dret al respecte a l'autoria creativa cultural, documental com literària

4.- Tallers diversos de demostració. Com podem jugar al Cooppel? Com aprendre el triple amb el mateix esforç. El Cooppel és un joc de taula i de taulers que fabrica el mateix personal jugador per aprendre a aprendre de l'entorn cultural i social i tenir més èxit escolar.

Presentació del Club Cooppel Priorat a Cabacés

Consistirà en la presentació pública grupal i individua-litzada del "Cooppel" amb diverses demostracions al Museu, al Cafè, a l'església i al carrer.


En diversos espais i horaris que s'anunciaran al principi de mes de juny.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Cal recordar que el Cooppel.-

Co0Ppe3L   

Cooperació oberta amb zero cost de participació pública en estratègies d'entrenament de l'empoderament del lideratge local lúdic.

 

El Cooppel és un estil de vida i de participació ciutadana, és un recurs sistèmic i sistemàtic de pràctica d'entrenament lúdic en cooperació per a construir la pau en la ment de les persones.

Té deu posicions reals i  cinc fases d'aprenentatge en el disseny universal dels aprenentatges Cooppel.

Deu posicions reals:

0 i 9  observació dels aprenentatges (OaSiS), constants i terminals.

1.- Posicionament mental i existencial

2.- Aspiracions i Obligacions. Explicació oral i/o escrita.

 

Laboratori dels aprenentatges

3.- Fonts

4.- Fabricació

5.- Banca o banc dels aprenentatges

6.- Assaig de jugades

7.- Mercat de les produccions creatives

8.- Aplec i Cim'S

 

i  cinc fases d'aprenentatge:

1.- OaSiS  Observatori inicial.-

2.- POR     Posicionament+ Obligacions i aspiracions +i Recursos.-

3.- RFoT    Recursos+, Fonts +i Tasques

4.- TFaB    Tasques+, Fabricació +i Banc d'aprenentatges

5.- BAM      Banca+, Assaig +i Mercat

6.- MA        Mercat+ Aplec i/o Cim

7.- OaSiS Final.